joi, 3 decembrie 2015

Scrisoare

 “Am invatat ca poti continua inca mult timp…Dupa ce ai spus ca nu mai poti’’ Octavian Paler
         Nu mai pot!Dar deja stiu ca pot continua..desi spun ca nu mai pot… Sunt o persoana obisnuita, o persoana care are curajul de-a fi imperfecta.Eram vanzatoare intr-un magazin si mi-am dorit mai mult,sa am mai mult,sa fac mai mult…sa pot mai mult ca sa pot oferi mai mult! Nu pentru mine,ci pentru fiica mea.M-am decis..aveam 36 de ani…tarziu,nu?Dar stiti cum se spune..mai bine mai tarziu decat niciodata.M-am decis sa fac o facultate…de ce n-am facut-o cand trebuia? Asta e o alta poveste….M-am dus la o universitate oarecare…am terminat o facultate de drept….mi-am spus daca tot voi face una macar sa aleg sa invat ceva ce cred ca o sa imi placa! Si mi-a placut! Mi-a placut atat de mult incat am facut si un master in drept…criminalistica si stiinte penale! Suna bine,nu? Si chiar a fost foarte bine. La superlativ! Pentru ca am invatat cu placere.Am facut in timpul facultatii un modul psiho-pedagogic…pregatire pentru cariera didactica,dupa master am mai facut unul…acelasi modul dar nivel 2..care se spune iti ofera posibilitatea sa predai la liceu si chiar la universitate….Am incercat sa dau examen la INM….am picat cu brio! De ce? Trebuia sa invat un pic mai mult…mi-am spus nu-i nimic…”un sut in fund e un pas inainte!” .N-am incercat sa dau examen la barou…suma de participare la examen era prea mare ca sa mi-o pot permite,dar am aflat ca examenele de ocupare a posturilor in invatamant nu costa nimic…asa ca mi-am zis:Why not!M-am dus la examen senina…inspectia la clasa nota buna! Examenul scris l-am luat cu nota mica,nu invatasem…mea culpa! Dar am ocupat un post in sedinta publica…m-am dus la scoala…toate bune si frumoase…eram profesor la disciplina Cultura Civica la clasa a VII a si a VIII a si ma intrebam daca voi fi in stare sa fiu un profesor bun..daca sunt facuta pentru asta …an scolar 2011-2012…3 -4 scoli…in sfarsit …am continuat..,am dat examen si anul urmator 2012-2013 am fost la 2 scoli din sector…18 ore pe saptamana cu 456 de elevi…abia reuseai sa-i cunosti si te trezeai la sfarsitul anului….am continuat sa dau examen si in vara urmatoare pentru a ocupa un post in anul scolar 2013-2014…ma duceam nepregatita….vara la 40 de grade nu iti ardea sa inveti..sincer!si totusi inspectie la clasa..10..nu cu elevii tai…te duci la o scoala si predai unor elevi pe care nu i-ai vazut niciodata…iar la sfarsitul orei cand ei te intreaba..maine facem tot cu dvs? Ca ne-a placut,Ne-ati explicat multe lucruri …eee.atunci…..atunci….nu mai simti ca nu esti facut pentru asta!Sa revin……iata-ma al treilea an la concursul de titularizare…2013…nota 7.87…imi spun..bun! in conditiile in care nu am invatat deloc si am scris doar din experienta dobandita la scoala,e o nota acceptabila!Ajung la sedinta publica…Stupoare! Nu sunt ore de Cultura Civica….in tot Bucurestiul…..Cum adica nu sunt ore? Intreb…Uite asa..nu sunt ORE!….suntem 40-50 de profesori pe lista…si sunt ore doar pentru 7 profesori evident pentru cei cu note mai mari…dar in tot Bucurestiul…repet nu sunt ore…nu scoase in sedinta publica….ele exista dar nu pentru fraierii astia care n-au pile si se chinuie ca prostii sa dea examene!In conditiile in care ziarele si televizunea vuiau ca profesorii iau note mici la titularizare si ocupa posturi cu note de 3-4….minciuni….eu un profesor mediocru cu 7,87 la titularizare nu am putut sa obtin nici macar o amarata de ora …la o scoala undeva….nicaieri….de ce? Nu ma intrebati…se stie….decizii luate la nivel de minister…luate orele profesorilor de civica si date consilierilor din scoala fara sa-i plateasca pentru ele….Bunnn …si eu acum ce fac? Colegi,colege ce veti face?Cineva imi spune …. Am auzit ca se da un concurs la ismb sector 3 …au nevoie de invatatoare si educatoare…ma duc ..ma inscriu ..iau examenul….ajung la o scoala mica de care nu auzise nimeni cu niste oameni minunati de la femeia de servici ,paznicul ,administratorul,oameni dedicati muncii lor ….colegii mei de nota 10 ,directori extraordinari. Eu devin profesor la invatamant primar de la gimnazial ..la clasa pregatitoare,copii frumosi ,isteti,energici…. Ii spun unui coleg …mi-am descoperit vocatia….sa vezi ce draguti sunt copiii si lipiciosi …sunt micuti au 6 ani iti dai seama?…m-as duce la scoala si pe gratis,daca nu m-ar plati… sa te duci la scoala sa te joci..imi spuneam…ce poate fi mai frumos! Curand am descoperit ca munca unei invatatoare este obositoare..te simti vlaguit,stors…vi de la scoala si nu mai vrei sa auzi nici macar un sunet….simti nevoia de liniste…dupa ce ai vorbit 4 ore cu 31 de copii..le-ai dus grija sa nu se loveasca.te-ai aplecat sa-i legi la sireturi…le-ai explicat ce inseamna colegialitate si prietenie simti nevoie un pic sa te relaxezi ca sa o poti lua de la capat a doua zi…Am stat 2 ani acolo…scoala mica…elevi putini…n-a fost vina nimanui…trebuia sa ma mut..nu mai era loc pentru mine cu toate intentiile bune…. Mai greu a fost sa le explic copiilor ca nu ne vom mai vedea…..in rest….examene evident in fiecare an…de 2 ori sau chiar de 3 ori titularizare pentru Cultura Civica ….note peste 7..degeaba… nu-s ore!....si examen pentru post de invatator cu 8,60…Am ajuns la o alta scoala anul acesta…iubesc scoala..iubesc copiii…la fel oameni minunati in scoala colegii mei…oameni cu care ma mandresc ca imi sunt colegi…dar nu pot iubi sistemul ..acest sistem imbecil(scuzati limbajul ) ..am pierdut lupta cu sistemul…am fost incadrata cu 696 de lei pe luna…Da!…pe luna …nu pe pamant…de ce?pentru ca nu am liceul pedagogic…iau mai putini bani decat femeia de serviciu din scoala… desi spuneam ca m-as duce si gratis la scoala..e greu sa traiesti in ziua de azi cu atat de putin ..si stau sa ma intreb….dupa 5 ani de munca…de satisfactii.. de zile de sambata petrecute la olimpiade scolare formare continua,activitati extrascolare etc... sa ma intorc in spatele tejghelei? Poate ar fi cel mai intelept lucru pe care l-as putea face……

                                                  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu