miercuri, 4 decembrie 2019

Personalitați marcante ale culturii românești

Ziua națională-1 decembrie-Top 60 Români
Identitate națională=Apartenența la un popor

Am făcut aceasta activitate,cu elevii,pentru că am considerat că trebuie să promovăm valorile,oamenii care au făcut ceva pentru țara noastră,pentru că am constatat că nu se vorbește despre ei,pentru că a fost ziua națională și în afară de câteva stegulețe și o paradă,nu am simțit că a fost ziua României. Dacă este ziua noastră a românilor,nu ar trebui să celebrăm românii?Iată un top 60 făcut cu elevii,ale Personalitaților marcante ale culturii românești.Fiecare elev a ieșit la tablă și a trebuit sa scrie un nume al unui român,fără ca numele să se repete.Pe urmă i-am împărțit în 4 grupe:
-personalități literare-scriitori și poeți români
-personalitâți istorice-domnitori,regi,oameni politici
-personalități sportive-sportivi români
-personalități culturale...aici am avut o dificultate la a găsi un alt nume deoarece și ceilalti puteau intra cumva la cultura românească,dar am lasat asa și am pus aici inventatori,savanți,compozitori,pictori,sculptori, etc.
Top 60 cu aceia pe care i-au știut elevii de la clasele V-VIII,despre care au învățat la școală sau prin intermediul internetului.Ordinea este aleatorie.Nu am incercat să facem o ierarhie.

GRUPA 1-Literatura
1.Mihai Eminescu
2.Ion Creanga
3.George Cosbuc
4.Ion luca Caragiale
5.Vasile Alecsandri
6.Mihail Sadoveanu
7.Tudor Arghezi
8.George Topirceanu
9.Octavian Goga
10.Ioan Slavici
11.Lucian Blaga
12.Emil Cioran
13.Mircea Eliade
14.Nichita Stanescu
15.Mircea Cărtărescu
16.Marin Preda
17.Marin Sorescu
18.Liviu Rebreanu
19.George Bacovia
20.Nicolae Labiș

GRUPA 2-Istorie
1.Ștefan cel Mare
2.Vlad Țepeș
3.Mircea cel Bătrân
4.Regele Carol I
5.Regina Maria
6.Ecaterina Teodoroiu
7.Mihai Viteazul
8.Regele Mihai
9.Alexandru Ioan Cuza
10.Iancu de Hunedoara
11. Iuliu Maniu
12. Dimitrie Cantemir
13. I.C.Bratianu
14. Neagoe Basarab
15. Nicolae Bălcescu

GRUPA 3-Sportivi
1.Nadia Comaneci
2.Simona Halep
3.Gheorghe Hagi
4.Ivan Patzaichin 
5.Helmuth Duckadam 
6.Gabriela Szabo
7.Lia Manoliu
8.Ilie Nastase
9.Ion Țiriac
10.Gică Popescu

GRUPA 4-Cultură
1.George Enescu
2.Constantin Brâncuşi
3.Aurel Vlaicu
4.Henri Coanda
5.Dumitru Prunariu
6.Traian Vuia
7.Petrache Poenaru
8.Ciprian Porumbescu
9.Gheorghe Zamfir
10.Emil Racoviță
11.Nicolae Grigorescu
12.Nicolae Tonitza
13.Theodor Aman
14.Ștefan Luchian
15.Nicolae Paulescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu