I.Descriere
Proiectul „Clubul parintilor in scoala” urmareste educarea
si informarea parintilor precum si sprijin si consiliere.Proiectul incurajeaza
socializarea parintilor si atitudinea suportiva reciproca din partea
parintilor, in sensul depasirii unor situatii de dificultate (divort, pierderea
locului de munca, conflicte intrafamiliale, boli cronice etc.), care pun in pericol
dezvoltarea copiilor,care genereaza riscuri de separare a copiilor de mediul
lor familial cat si riscul de abandon scolar.De aceea este importanta strangerea legaturilor cu parintii
si implicarea proactiva a cadrelor didactice in prevenirea si combaterea
abandonului scolar, atunci cand apar semne cum ar fi absentele nemotivate si
performantele foarte slabe ale elevilor.
II.Obiective:
1.Obiective
generale
·
înţelegerea nevoilor de învăţare ale copiilor
·
reconsiderarea barierelor în învăţare şi abordarea optimistă a
întregului potenţial al copilului
·
identificarea motivelor care genereaza eşecul şcolar cat si reducerea
riscului de abandon scolar
2.
Obiective specifice
·
Constientizarea
si asumarea responsabilitatilor asociate rolului de parinte;
·
Dobandirea
unei intelegeri mai profunde a caracterului unic si a comportamentului
propriului copil in diferite stadii ale dezvoltarii sale;
·
Formarea unor
atitudini care sa favorizeze colaborarea familiei cu scoala;
·
Cresterea
implicarii parintilor in activitatea scolii si in crearea unui mediu cald si
sigur pentru copil;
·
Cunoasterea
factorilor de excluziune sociala.
3.
Activităti
În ceea ce priveşte activităţile
care pot fi propuse părinţilor, acestea trebuie să fie multiple, variate şi să
corespundă nevoilor şi posibilităţilor lor.
a)Părinţii sunt invitaţi să se
implice în conceperea şi susţinerea unor
proiecte şcolare,precum si la
participarea la lectii deschise impreuna cu copii
b)Părinţii sunt invitaţi să
participe la sesiuni de formare menite să-i ajute să-şi dezvolte abilităţile
parentale sau să-şi îmbunătăţească cunoştinţele in educatia elevilor
c)Părinţii trebuie să fie informati despre criteriile de
evaluare utilizate la şcoală precum si să aiba acces la informatii cu
privire la notele si absentele copiilor
III.Rezultate
Colaborarea dintre
parinti si cadre didactice ar putea contribui
la ameliorarea randamentului scolar si a conduitei elevilor in clasa.Percepţiile părinţilor
şi cele ale cadrelor didactice sunt adesea diferite. Astfel, unii părinţi percep şcoala ca fiind singura
responsabilă pentru educaţia copiilor iar alţii nu acordă o valoare prea mare
şcolii şi activităţilor care se petrec în cadrul ei.
Barierele
evocate cel mai adesea în privinţa participării parentale sunt:
• lipsa de timp a părinţilor;
• limitarea relaţiilor dintre
părinţi şi personalul didactic numai la ocazii
speciale
• faptul că nu există comunicare
decât în perioade critice ale copilului sau, adesea,atunci când se caută un
responsabil pentru această situaţie, în loc de o soluţie.
Lectii
învătate
• Cadrele didactice trebuie
stimulate să-şi reevalueze ideile preconcepute faţă de părinţi, îndeosebi în
ceea ce priveşte dorinţa şi capacitatea lor de a se implica în
activităţile şcolii.
• Întâlnirile cu grupurile de
părinţi nu trebuie să fie axate pe prezentarea de material sau transmisia de
directive. Trebuie mai degrabă ca părinţii să fie implicaţi activ în procesul
de învăţământ. Încercările de colaborare dintre
parinti si cadre didactice nu
sunt scutite de dificultăţi.
• Părinţii elevilor dintr-o
scoala formează rareori un grup omogen
şi nu dispun toţi de aceleaşi mijloace pentru a se
implica în mod activ în activităţile şcolii. Cooperarea lor cu mediul şcolar trebuie, deci, să ia forme diverse
pentru a răspunde nevoilor şi disponibilităţilor
lor. Anumiţi părinţi sunt pregătiţi să consacre mai mult timp şi energie pentru
participarea la activităţi. Unii dintre ei nu sunt disponibili decât în mod
punctual şi pot să participe la un eveniment special (de exemplu să însoţească
grupul de elevi cu ocazia vizitării unui muzeu). Alţii dispun de suficient de
mult timp liber, energie şi cunoştinţe
pentru a putea aduce o contribuţie mai importantă şcolii. Unii pot veni în clasă pentru a
susţine o expunere pe o anumită temă (legată de locul lor de muncă, tradiţiile
lor culturale, anumite experienţe de viaţă specifice sau de modul cum îşi
petrec timpul liber).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu