miercuri, 15 noiembrie 2017

Sunt un profesor bun sau nu?

Credeti ca educatia primita la scoala depinde  doar de comportamentul profesorilor? Poate ca nu, copiii au alte prioritati, programa este incarcata, sistemul e depasit, orele  sunt plictisitoare..bla,bla,bla! Ne gasim scuze,cand ar trebui sa incercam sa ne reparam lipsurile.Doar schimbarea trebuie sa inceapa cu noi!
Am inceput sa ma intreb daca este  si vina mea pentru comportamentul elevilor. Categoric Da ! De ce? Simplu ...sunt prea indulgenta…Am cativa elevi in clasa cu un comportament problematic. De exemplu: Elevi care nu realizează toate sarcinile primite în timpul orei,vorbesc cu colegul de bancă,sunt indisciplinati sau neatenti în ore .
Aceste probleme împiedică desfăşurarea optimă a orelor in  clasă şi eficienţa învăţării.
Si totusi.…nu am etichetat nicodata un copil ca fiind”rau”,nu am considerat ca elevii mei  nu ma respecta si nu am incercat sa fiu autoritara sau sa ii pedepsesc cu note mici.
Am incercat sa le captez atentia,sa ii fac sa le placa materia pe care o predau si sa invete din clasa,le-am gasit mereu scuze..sunt doar niste copii..iar eu ii iubesc…cred ca este una din conditiile esentiale pentru aceasta meserie…..
Intr-adevar aceasta meserie nu este pentru oricine si incep sa fiu dezamagita de mine si sa incep sa ma gandesc ca nu sunt facuta pentru asta…..sa fiu profesoara….sau poate ca nu sunt un profesor prea bun...Ma straduiesc sa devin si poate ca asta conteaza cel mai mult! Dar sunt momente in care aș renunța!

     Acum să nu vă imaginați că nu fac altceva decât să mă plâng,de tot și de toate, bineînțelescă există multe părți frumoase, multe avantaje. Gândiți-vă la bucuria pe care v-o aduce un copil în viața voastră, dar dacă ai ocazia să fIi înconjurat de copii, să te bucuri alături de ei,  de reușitele lor, să îți lumineze viața candoarea lor,zilnic. Să te încălzească cu privirea lor. Credeți-mă  că e minunat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu