marți, 19 noiembrie 2019

Nevoi și Dorințe

Am discutat cu elevii despre diferența între nevoi și dorințe.Nevoile reprezintă cerințe sau condiții proprii oamenilor, ca ființe naturale și membri ai societății, fără satisfacerea cărora ei nu pot exista.Am concluzionat că nevoile sunt necesare și nu ne putem lipsi de ele.Dorințele sunt ceea ce ne-ar plăcea să avem,ceea ce ne dorim, dar fără de care putem supraviețui.
Le-am vorbit despre Piramida lui Maslow,am făcut o analiza de nevoi și o listă de dorințe. Apoi am făcut un exercițiu. Elevii au alcătuit o listă de cheltuieli pentru familia Popescu care este compusă din mama, tata și doi copii adolescenți. În vara viitoare își doresc să meargă împreună, o săptămână, în concediu la mare. Am discutat cu elevii despre suma lunară pe care trebuie să o economisească familia Popescu pentru a acoperi toate cheltuielile de concediu.
Am învățat că este util să economisim pentru situații neprevăzute dar și pentru indeplinirea dorințelor. La final elevii au primit o pușculiță și sper ca prin această activitate să devină mai responsabili în distribuirea resurselor de care dispun.


Mulțumim Junior Achievement România!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu